Pages

Friday 18 January 2013

facebook

hmmm kalo tgk sekarang fenomena facebook sangat dahsyat dengan listen listen listen , memang masalah komunikasi antara dua belah pihak tetapi kalo kita cuba mengkaji dengan lebih mendalam masalah ni timbul bila tiada pendengar yang nak dengar sampai habis, buat keputusan yang tidak berfikir dahulu dan yang paling best membezakan darjat, pangkat, status keadaan ni menyebabkan aku berfikir pentingkah status pelajaran sedangkan sikap tidak sama dengan tindakan.

sebagai contoh di tempat kerja saya melihat terlalu ramai orang ingin bekerja sedangkan bila dah bekerja mereka hanya mementingkan diri mereka sendiri sedangkan setiap pekerja selalu diajar mengenai bekerja dalam satu pasukan dimanakah sikap bekerja sama dalam satu pasukan itu pergi? kajian kajian kajian
itulah yang perlu dilakukan dan bilakah keputusannya.

mengikut kajian yang telah saya buat saya mendapati niat untuk bekerja itulah yang mendorong seseorang itu bekerja dengan ikhlas tanpa berkira, kita bahagikan beberapa golongan pekerja yang bekerja:-

1. Bekerja kerana niat yang ikhlas
2. Bekerja kerana Minat
3. Bekerja kerana Tanggungjawab
4. Bekerja Kerana Gaji
5. Bekerja Kerana Nak bayar Hutang
6. Bekerja Kerana Kepuasan
7. Bekerja Kerana Boring
8. Bekerja sebab suka bekerja
9. Bekerja Kerana terpaksa
10.Bekerja Kerana Robot
11.Bekerja Sebab itu memang orang lakukan
12.Tak kerja tak makan

Ni baru 12 je golongan pekerja banyak lagi yang saya akan bagikan

kita tgk yang No 1

0 comments:

Post a Comment